zaterdag 5 januari 2013

Ding 18 Library thing, je online boekenkast

http://www.librarything.nl/catalog/Marvankamp
Zoals jullie via bovenstaande link kunnen zien, heb ik wat boeken ingevoerd in mijn online boekenkast. Leuk om te doen, hoewel de praktijk al heeft uitgewezen dat ik er verder niet veel mee zal doen. Ik was eerder n.l. lid van www.boekensalon.nl, waar elke week mail van binnenkwam. Het vergt nogal wat tijd om dit goed bij te houden. Voor de bibliotheek is dat een ander verhaal. Het is altijd leuk om over boeken die je wilt lezen of gelezen hebt recensies te zien. Zeker ook voor leden van een leeskring! Ook 'Dizzie.nl' bekeken, echt een goede site die ik incidenteel wel eens zal gebruiken denk ik. (Kan in ieder geval bij mijn favorieten :-)  )

3 opmerkingen:

  1. Goed dat je Library Thing hebt uitgeprobeerd! Het kost inderdaad flink wat tijd om hiermee bezig te zijn. Heb je bijvoorbeeld ook naar Goodreads gekeken? En denk je dat we als bibliotheek er wat aan hebben om aanwezig te zijn op dit medium?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ook handig om gewoon de link in je blog te plakken.

    Leuk idee om dit voor een leeskring te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Filmfreak vraagt of het handig is om op dit medium aanwezig te zijn en ik kan je wel een hint geven. Als de bibliotheek een blog gaat maken en daar boekrecensies op zet, dan kunnen jullie die teksten ook heel goed op literaire sites plaatsen. Van dezelfde recensies maak je op meerdere plekken gebruik. Ook in je catalogus bijvoorbeeld. Zo werk je aan je zichtbaarheid en zoek je de mensen op op de plekken waar ze regelmatig vertoeven, i.p.v. dat ze naar jouw blog moeten gaan.

    BeantwoordenVerwijderen