zaterdag 26 januari 2013

Ding 23, Hoera, de finish!



Ja hoor, we zijn er. Na een lange, maar inspirerende reis door social-medialand nu dan toch bij de finish aangekomen. Het was een reis met vallen en opstaan, maar het geeft een goed gevoel de tocht volbracht te hebben. Natuurlijk was het ene 'ding' leuker dan het andere. Favorieten zijn toch wel Symbaloo, Picasa en presentaties maken met Prezi. Door de cursus weet ik nu wat twitteren inhoudt en heb ik Tweetdeck geïnstalleerd. Mijn startpagina heet nu Symbaloo en verschillende blokjes zijn voorzien van RSS feed. Mijn vele foto's zijn netjes opgeslagen in Picasa en bij You Tube heb ik een abonnement op 'Nederland' genomen. Ook voor de bibliotheek kunnen we profijt hebben van veel wat we geleerd hebben. Verrast was ik door Google Drive, waardoor je documenten kunt delen. Dit is ook direct in de praktijk gebracht wat betreft aanmeldingen voor cursussen i.s.m. Seniorweb. Ook een digitale krant maken via Scoop-it zie ik wel zitten en zoals ik al eerder zei in een vorige blog: Facebook en Twitter zijn zeker een 'must' voor de bieb. Er is heel veel mogelijk en ook noodzakelijk om bij te blijven. En daarnaast ervoor zorgen dat ook de fysieke bibliotheek aantrekkelijk blijft.
Al met al ben ik heel enthousiast over deze cursus en ik wil Edo en Rowan bedanken voor de goede begeleiding. Ook mijn collega's die op mijn blogs reageerden hartelijk bedankt.
En nu met elkaar er tegenaan!

8 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met het behalen van de einstreep.
    Je doet leuke suggesties om de fysieke bibliotheek te verrijken met digitale aanvullingen. Die Scoop-it pagina zou ik als gebruiker beslist regelmatig bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd Krantenjongen! Zoals je in het begin al schreef: je (klein)kinderen kunnen trots op je zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Breaking news! Gefeliciteerd met het bereiken van de finish. Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ik aardig vind in je blog-teksten, is dat je het vaak over het opdoen van inspiratie hebt. Leuk om dat voor jezelf als doel te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd Krantenjongen!
    Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte met het behalen van de finish! Je was een leergierige en enthousiaste cursist. En je stelt je gelijk beschikbaar om aan de knoppen te gaan zitten: hoog tijd dus om aan de slag te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd, je bent er! Je had mooie blogs, verrassend en inhoudelijk sterk. Goede ideeën, en nu tijd om ze met z'n allen in de praktijk te gaan brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed gedaan, van harte en inderdaad lekker aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen