maandag 3 december 2012

Ding 12 Twitter

Wie had dat gedacht? Dat ik nog eens een Twitteraccount zou aanmaken! Ook Tweetdeck heb ik geïnstalleerd en dat is een perfect systeem om met Twitter om te gaan. Ik heb 8 mensen/bedrijven die ik volg waaronder dochter, zoon, Barack Obama, Femke Halsema, bibliotheken van Amsterdam en Katwijk. Het voordeel van Twitteren boven andere sociale media is inderdaad de snelheid. Verder vind ik lang niet alle Twitter berichten interessant en zal er privé ook niet zoveel mee gaan doen denk ik. Maar voor de bibliotheek zie ik wel mogelijkheden. Bijvoorbeeld een laatste aanmoediging om zich op te geven voor een activiteit. Een bericht als er een lezing of workshop niet doorgaat wegens gebrek aan belangstelling. Het eerste Twitterbericht aan mijn dochter gestuurd, die direct enthousiast reageerde dat het gelukt was. Weer wat geleerd :-)

2 opmerkingen:

  1. Gelukkig zijn niet alle berichten interessant, anders zou ik tijd te kort komen. Pik er uit wat je wilt, wanneer het je uitkomt. Volg mensen die jou persoonlijk iets zeggen, die interessant zijn en die waarde voor jou toevoegen. Maak je eigen mix en schroom niet mensen te verwijderen die net meer interessant zijn. Zorg dat je een gevoel krijgt bij Twitter, zodat het als vanzelfsprekend gaat voelen. Daarmee ben je beter in staat om het in te zetten voor je werk en degenen voeding te geven die er mee "belast" zijn.
    En natuurlijk de kunst leren om vervelende berichten een positieve draai te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal je direct gaan volgen! Mooi dat je vanuit je functie rondom communicatie mogelijkheden ziet voor de inschrijvingen voor activiteiten.
    En pas maar op....Twitter kan uiteindelijk heel verslavend zijn als je toch nieuwsgierig bent!

    BeantwoordenVerwijderen