maandag 3 december 2012

Ding 14 Mobiel internet

Mobiel internet is voor mij nog een beetje een 'ver van mijn bed show' Zelf heb ik een oud mobieltje dat alleen kan bellen en sms'en. Naar mijn idee is het allemaal wel een beetje ver doorgeschoten. In treinen en op de perrons wordt niet meer met elkaar gepraat, maar iedereen staart op zijn/haar mobieltje. Erg ongezellig. Natuurlijk zijn de smartphones wel kleine wonderapparaten. Ik heb er verschillende al bewonderd. En ook de app's geven ongekende mogelijkheden. Natuurlijk komt er binnenkort wel een app met de catalogus van de bibliotheek erop, of een app. met alle informatie over de bibliotheek. We zullen mee moeten met de snelle ontwikkelingen op internetgebied. Ik las het artikel:' Digitale informatiedragers verdringen de bibliotheek' waarin wordt gezegd dat er over zo'n tien jaar geen bibliotheek meer is in de huidige vorm. Internet fungeert als leeszaal met Google als ideale bibliothecaresse! Ik denk dat het uitlenen van boeken een steeds kleiner onderdeel zal worden van de taken van de bibliotheek.

3 opmerkingen:

  1. De vraag is of ze zonder smartphone wel zouden praten, of dat ze toen lazen in krant of boek. En of ze nu ook niet communiceren, maar dan via hun mobiel. Want hoe je het ook wendt of keert, de smartphone is vooral een communicatiemiddel. en voor bedrijven een grote uitdaging om op die smartphone aanwezig te zijn, met een app of als onderdeel van de conversatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die App bestaat al: De Bibliotheek. Reuze handig! En er is ook een mobiele versie van Wise, ook erg handig. Ik gebruik beide regelmatig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook al heb je zelf geen smartphone, is het goed om te lezen dat je dit wel bij anderen uitprobeert!
    En vergeet niet dat er een hoop onzinnige apps worden gemaakt, waar je niks mee hoeft te doen. Maar als ik denk aan een van je eerste blogs, over je ergernissen over de NS, dan kan een smartphone heel goed helpen om op tijd te weten of treinen vertraagd zijn. Zeker met de winterperiode die gaat komen....

    BeantwoordenVerwijderen