maandag 3 december 2012

Ding 13 Sociale netwerken

Met Facebook werk ik al een tijdje, dus veel is me al bekend. Wel handig vind ik de gids: Veilig Facebook voor iedereen. Het valt niet mee om een stukje te schrijven over de Facebookpagina van je eigen bibliotheek, als die bibliotheek die helemaal niet heeft... Maar er zijn wel plannen in die richting geloof ik. Wel heb ik de Facebookpagina van de Kopgroep bibliotheken bekeken. Vooral de foto's maken dit medium heel erg leuk. Het lijkt me dan ook heel geschikt om bij ons ook te gebruiken. Berichtjes plaatsen zowel voor als na een activiteit en altijd met foto! Ook leestips tussendoor plaatsen is een prima idee, ( eventueel steeds een tip van een bibliotheekmedewerker.)
Ook nog Hyves, Google Plus en Linked-in bekeken. Hoewel ik wel bij Hyves ben aangesloten doe ik er niets mee. Ik moet me maar eens uitschrijven denk ik. Voor de bibliotheek moeten we volgens mij een keuze maken en niet alles willen. Misschien alleen Facebook en Twitter?

1 opmerking:

  1. Keuzes, keuzes, keuzes, je wordt er gek van ;-) Terechte opmerking, want je kunt niet alles doen. Kijk naar wat belangrijk is, waar je de meeste klanten kunt verwachten en welke hulpmiddelen je het beste ondersteunen bij het realiseren van je doelen.
    Foto's zijn het magische middel. Mensen houden van mooie en leuke plaatjes en vooral als ze er zelf op staan. Dus lekker taggen, zodat de foto's ook op hun tijdlijn zichtbaar wordt. Of ze dat willen, kunnen ze zelf aangeven in hun privacy-instellingen.

    BeantwoordenVerwijderen