maandag 5 november 2012

Ding 8, tussentijdse evaluatie

Tot nu toe heb ik met veel onbekende dingen kennis gemaakt en vind het leuk en interessant. Niet alleen privé maar zeker ook voor de bieb zie ik mogelijkheden. Een weblog zou sowieso leuk zijn om op te zetten met de vele activiteiten die in de bibliotheek plaats vinden. Ik noem het voorlezen en knutselen met peuters, de activiteiten in de (Kinder)Boekenweek, acties met Nederland Leest enz. enz. Er zijn het hele jaar door voldoende evenementen om op een weblog te zetten. Maar ja, iemand moet het wel weer doen, hè!
Een interne weblog is natuurlijk ook mogelijk. Hierop activiteiten uit het oogpunt van het personeel, diverse veranderingen en mededelingen. 
 RSS heb ik al vermeld in een eerdere blog, is goed in te zetten bij diverse onderdelen van de website, zoals nieuw ingewerkte boeken, de laatste exposities, komende activiteiten etc.
Online beeldbewerkingsprogramma’s kun je zeker goed gebruiken voor je Public Relations, met name voor de website, de digitale nieuwsbrief, flyers en affiches.
Al met al genoeg ideeën om te gaan uitvoeren. Privé heb ik inmiddels Symbaloo, Picasa en RSS in gebruik en dat bevalt prima!  

3 opmerkingen:

  1. Kansen genoeg zo te lezen. Heel goed.
    W.b.t. het bloggen moet je denk ik een onderscheid maken tussen wat de functie van de website en het blog is. Op de website staan de aankondigingen van de activiteiten en kun je je opgeven of kaartjes kopen. Het zakelijk deel dus. Op een blog staat meer het persoonlijke verhaal. Het verslag met foto's, filmpjes etc. Achtergrondinformatie over de schrijver of spreker. Verdieping, misschien nog een bericht van de schrijver zelf etc. Je kunt er veel vrijer en creatiever mee omgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het eens met ProBiblio: bloggen kent toch vaak een creatievere stijl van schrijven, dan alleen maar nieuwsberichten. Dus: niet zozeer aankondigingen van de activiteiten, maar meer verslagen hiervan (in woord, beeld en geluid).
    En ook hier weer goed om te lezen dat je persoonlijk ook nog wat hebt aan alle Dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je enthousiast bent en mogelijkheden ziet!

    BeantwoordenVerwijderen