zondag 4 november 2012

Blog 6, creative commons

Best wel een lastig onderwerp. Op het werk en privé heb ik niet zoveel te maken met te kopiëren teksten. Meest maken we de teksten zelf of citeren maar enkele regels uit een bestaande tekst. Wat betreft afbeeldingen ligt het weer anders. Daar maak ik al gebruik van Flickr en 'search.creativecommons.org' Bijgaande afbeelding komt van Google afbeeldingen n.a.v. de opdracht: Parijs. Only search within creative commons-licensed content. Wat ik nu pas ontdek is de kolom aan de linkerzijde, waar je diverse dingen kunt aanpassen, de kleur bijvoorbeeld maar ook (vooral heel handig) de afmetingen bij 'groter dan' (Waar een cursus 23 dingen al niet goed voor is! :-) )
Ook goed om te weten dat er op Wikipedia een uitgebreide lijst met openbare bronnen staat.




               
http://farm4.staticflickr.com/3191/3059511728_b0a78a50ff_t.jpg       De linker foto komt van Flickr na opdracht Library Amsterdam. Deze is wel erg klein en ik zie niet direct of ik deze foto op de site kan vergroten voor ik hem kopieer.  Geef mij maar Google afbeeldingen, heel gebruikersvriendelijk.

1 opmerking:

  1. Google heeft inderdaad heel wat aanpassingen gedaan en bij het zoeken naar afbeeldingen is dat heel prettig. Overigens is er in de bibliotheekwereld ook een initiatief gaande dat open bronnen ontsluit. Kijk maar eens naar openbibliotheken.nl.

    BeantwoordenVerwijderen