zaterdag 13 oktober 2012

Treinen

Ik heb een haat-liefdeverhouding met de Nederlandse Spoorwegen. Zo'n keer of tien per jaar gaan mijn man en ik erop uit met de trein. Meestal naar een of andere stad of op familiebezoek in het noorden van ons land. De keren dat we met vertraging te maken hebben, worden steeds talrijker. 'Spoorbrug defect in de buurt van Rotterdam. U wordt verzocht uit te stappen en goed te letten op de mededelingen op dit perron!' 'Wij hebben een vervelende mededeling. Er staat een kapotte trein op de rails. U wordt  verzocht in Amersfoort uit te stappen'. 'Wegens een stroomstoring zijn er verschillende treinen uitgevallen. De eerstvolgende trein richting Den Haag komt over 1 uur.'
Maar.......afgelopen weekend stapten we om kwart over 8 op de trein van Schiphol naar Beilen en bereikten zonder oponthoud in twee uur onze eindbestemming. Weinig mensen op dit vroege uur, regen buiten, boek en puzzels bij de hand, ideaal eigenlijk. Terug konden we meerijden, door files deden we er 4 uur (!) over. De zon scheen, we zagen overal mensen wandelen en fietsen en in de verte reed de trein...........

2 opmerkingen:

  1. Komende week zal dat wel anders zijn met al die werkzaamheden....leuk bericht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd leuk om over treinen te schrijven, vooral als het niet gaat zoals het hoort...
    Daar waar we eerder over webcare hebben gelezen: NS is hier volgens mij een interessant voorbeeld van. Volgens mij wordt er namelijk - behalve over het weer - ongelofelijk veel over de NS online geklaagd. Zoek maar eens naar #NS #fail op Twitter (zeker als er straks blaadjes op de rails liggen of de eerste sneeuw valt).

    Enige jaren geleden zat er 1 (!) persoon achter de Twitteraccount @NS_online, die alle vragen en klachten moest afhandelen. Dat lijkt mij een loodzware taak....
    Een mooi voorbeeld van hoe het ook kan, is KLM. KLM heeft inmiddels een compleet team op de social media gezet, om klachten en vragen van klanten af te handelen, 24/7! Wat een service!

    BeantwoordenVerwijderen