zaterdag 20 oktober 2012

Ding 4, RSS feeds

Weer zo'n openbaring: RSS feeds. Enkele toegevoegd bij de blokjes op het Symbaloo scherm.
Ook de blogs van mijn medecursisten. Handig! Net als bij je televisie en je mobieltje is er zoveel meer mogelijk, dan je op het eerste gezicht denkt. Als je dan goed een handleiding leest, ontdek je de handigste dingen. Het zou heel goed zijn om RSS feed ook bij de site van de bibliotheek mogelijk te maken en dan het liefst ook per onderwerp. Bijvoorbeeld bij exposities, lezingen, workshops, nieuwe aanwinsten enz. Met Google Alerts werk ik al, mijn onvolprezen collega Filmfreak heeft dat voor me geregeld. Ik krijg nu dagelijks alle berichten binnen die betrekking hebben op Rijn en Venen en kan zo volgen wat er gepubliceerd wordt in de diverse kranten n.a.v. door mij verstuurde persberichten.
Nu ik weet hoe het werkt heb ik me ook aangemeld voor meldingen van recensies van nieuw uitgegeven boeken.

4 opmerkingen:

  1. Ik ben het helemaal met je eens dat de
    bibliotheek ook RSS feeds moet hebben.
    Ik kom er steeds meer achter dat we wel een
    tikje achterlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelijk heb je. Er wordt vaak van uitgegaan dat mensen het "toch niet kennen" en dat je het dus niet hoeft aan te bieden. Maar naar mijn mening werkt het andersom, zorg dat het kan en zorg er voor dat jouw informatie makkelijk te gebruiken is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het symbooltje van de RSS feeds had ik al zo vaak gezien, maar wist nooit wat het betekende. Nu dus wel, en het is inderdaad heel handig. Ik vind overigens je achtergrond erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen